Devetnaesta po redu Futoška kupusijada održana je 3. novembra u Futogu. Manifestacija koja se tradicionalno obeležava svake godine okupila je posetioce iz cele Srbije u proizvođače čuvenog futoškog kupusa.
Priliku da predstave svoje proizvode imali su i ostali proizvođači kako bi se istakao ukupan privredni potencijal Futoga. Atmosvera je bila vesela od ranog jutra, posetioci su pristizali sa svih strana dok se miris sarme širio Futogom. Manifestaciju je pratio i bogat kulturno umetnički sadržaj koji je ugostio preko 500 učesnika.
Foto: Agrovesti
Futoški kupus je sorta koja predstavlja zaštitni znak i nacionalni brend Futoga, a tako i Srbije, od kog ljudi žive, a koji je priznat i na inostranom tržištu i kao takav veoma važan za ekonomski i kulturni razvoj jedne zajednice. Kupusijadu su posetili i gradonačelnik Novog Sada, Miloš Vučević, ministar poljoprivrede Branislav Nedimović, kao i pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, Vuk Radojević.
„Sve ono što se dešava u našem gradu, a oslikava i predstavlja naš ambijent, navike, tradiciju i kulturu doživljavam kao sliku u celokupnom mozaiku Grada, a Futoška kupusijada u Futogu je već toliko tradicionalno pozicionirana sa velikom prepoznatljivošću, te kao takva doprinosi etiketi Evropske prestonice kulture 2021. Sa pokrajinskim sekretarom za poljoprivredu i ministrom poljoprivrede obišao sam celu trasu, te smo u razgovoru sa poljoprivrednicima iskoristili priliku da čujemo šta je to što bi mogli još da pomognemo, kao Republika, Pokrajina i sam Grad. Futoški kupus je postao brend Futoga, a proizvođači izvoze taj brend u veliki broj evropskih država i to je traženi proizvod, sa dobrom cenom i odličnim kvalitetom“, rekao je Miloš Vučević.
Foto: Agrovesti
„Mi između ostalog finansiramo održavanje ovakvih manifestacija. Pomažemo rad udruženju „Futoški kupus“ i ovo jeste način da se široj masi približi značaj kupusa ne samo za Futog nego siguran sam i za Republiku Srbiju“, objašnjava Vuk Radojević.
Kako je rekao Ministar poljoprivrede Branislav Nedimović, moramo da budemo sveni da se potrošačko društvo menja, naročito u najrazvijenijim zemljama u kojima pretendujemo da izvozimo našu robu.
„To postaje probirljivo društvo koje traži robu sa geografskim poreklom, koje ima viši kvalitet i neka posebna svojstva njima primamljiva“, rekao je Nedimović. „Sa druge strane traže robu organskog porekla i mi sada idemo u tom pravcu, da budemo potpuno orijentisani na tržišta koja dobro plaćaju. Brend koji zaslužuje to mesto i koji se izborio najviše sam za sebe, a onda uz podršku Grada i države je u stvari Futoški kiseli kupus, tako da je meni veliko zadovoljstvo što vidim da se širi paleta tih proizvoda iz Srbije“.
Prema njegovim rečima, Srbija danas raspolaže sa 12 sertifikovanih brendova, a dogodine je najavio usvajanje posebnog zakona koji će omogućiti da i u Evropskoj Uniji Futoški kiseli kupus bude zaštićen, jer je to obaveza prema svim ljudima koji u Futogu žive i rade.
Foto: Agrovesti
Futošku kupusijadu posetio je i predstavnik Ambasade Ruske Federacije, Aleksandar Konanihin, koji je bio oduševljen tradicijom, kulturom i svim onim što predstavlja Futoška kupusijada.
„Ovo mi veoma liči na Rusiju jer i mi imamo praznik, kada slavimo dan završetka radova koji obeležavamo na razne načine i imam osećaj da sam bukvalno u Rusiji“, rekao je Konanihin i dodaje da je cilj njihovog neposrednog učešća da podrže naše tradicije i negovanje običaja, kao i na načina promocije Futoškog kupusa za rusko tržište.
Video: Agro vesti
Izvor: Agrovesti
Ostavite komentar