Grupa mladih ljudi iz sela Banatski Karlovac u Vojvodini u Srbiji, odlučila je da se ekologijom pozabavi na specifičan način. Proizvode jestive kašikice za kafu i čaj koje su desert, a u restoranima zamenjuju jednokratne plastične koje se teško recikliraju.
U pastorali vojvođanske ravnice nalazi se selo Banatski Karlovac. Pet i po hiljada stanovnika na ivici čuvene Deliblatske peščare. Na prvi pogled vreme kao da je stalo, ali već na drugi dolazi se do zanimljivog projekta, proizvodnje jestivih kašikica, kao zamene za jednokratne plastične, koje itekako zagađuju životnu sredinu. Proizvodnja je smeštena u dvorištu starog mlina. Nemačkog, pošto je u tom mestu do posle Drugog svetskog rata uglavnom živelo nemačko stanovništvo. Mladi ljudi u okviru kompanije „My spoon“, u prevodu „Moja kašika“ od ranog jutra za mašinama koje su sami osmislili i izradili, proizvodi kašikice koje se koriste kao i sve druge, a potom se u slast mogu pojesti i vrlo su prijatnog ukusa.
Leon Caran, direktor kompanije, o ideji pravljenja jestivih kašikica za WDR kaže: “Jestiva kašikica treba da zameni plastičnu, a može biti i desert. Mi je pravimo od apsolutno prirodnih sastojaka koji su mahom iz južnog Banata iz specijalnog rezervata prirode Deliblatska peščara”. Kašikice se rade u tri ukusa: prirodni, cimet i kakao. A od čega se prave, Leon Caran: “Med, prirodna jaja, brašno i brašno od prosa i određeni sastojci koji su naša tajna. Sve je apsolutno prirodno, zdravo, nema nikakvih aditiva, E-brojeva, hemije…“
Pored ukusnih kašikica, tu je i ozbiljan dizajn i pakovanje, što se kaže: „Kao iz velikog sveta“. Zanimljivo, kompletnu operaciju od ideje, pravljenja mašina, proizvodnje, dizajna, pa do prodaje osmislilo je i izvodi desetak mladih ljudi, svi su iz Banatskog Karlovca.
Glavni degustatori su naša deca
Kada se uđe u proizvodni pogon čuje se glasna rock muzika i vide se nasmejana lica radnika. Glavni pekar je Marko Ivanović. “Osnovnu recepturu koju smo dobili od tehnologa ja sam adaptirao, malo sam je izmenio dok nismo došli do konačne smese koja je potpuno termostabilna za kafu i za čaj. Ova konačna smesa je savršen proizvod, a glavni degustatori su naša deca“, kaže za Radioforum Ivanović. Leon Caran dodaje da i sami jako vole da jedu svoj proizvod: “Svi ovde u proseku imamo po troje dece, a u proseku imamo i po sto kila”, kroz smeh priča i dodaje: “vidi se da volimo da jedemo kašikice i dajemo ih svojoj deci sa zadovoljstvom”.
Planiraju proboj na tržište EU
Jestive kašikice se u Banatskom Karlovcu proizvode tek pola godine. Dnevno prave oko dvadeset hiljada komada i plasiraju ih na tržišta Srbije, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Severne Makedonije, a prodaju ih i online. Planiraju višestruko povećanje proizvodnje kašikica, pravljenje jestivih slamčica a pokušaće da uđu i na tržišta zemalja Evropske unije. Kažu da su spremni da ispune sve kriterijume koje Evropa zahteva i ne plaše se konkurencije.
Izvor: Agro vesti
Ovaj sadržaj je deo medijskog projekta koje je podržao Grad Novi Sad.
Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.
Ostavite komentar